Catering-logik

27.01.2014 kl. 10:42

I januari har jag spenderat rätt så mycket tid på att googla pitopalvelu + Etelä-Pohjanmaa, och efter rätt så mycket surfande finns det några frågetecken ovanför huvudet.

Frågetecken 1. Hur kan komma sig att det kostar mera för catering om man har t.ex. 60 gäster och inte hundra? Det går ju åt mindre mängder råvaror, det tar (väl) mindre tid att tillreda maten, rätterna för mindre plats, det krävs inte lika mycket personal. What's the catch, liksom? Okej, vi har inte direkt blivit utsatta för det att priset är högre p.g.a. mindre antal gäster, men det är tydligen ganska vanligt att catering-tjänster kör med den här politiken. Visst fattar jag att det för många tjänster och produkter är logiskt att erbjuda rabatt ju större mängd som köps, men nu tycks många catering-tjänster göra det klart att det blir dyrare ju färre människor det är som ska matas. Väldigt ologisk marknadsföring, tycker jag. 

Frågetecken 2. Hur svårt kan det vara att göra en simpel och snygg hemsida med aktuell och relevant information?

Frågetecken nr 2 gäller förresten även DJ-tjänster. Jag är inget superproffs i webdesign eller webb-baserad marknadsföring, men camoon.

Kommentarer (0)
Spamfilter
Skriv siffran 8 med bokstäver:
35-årig helsingforsare som bor i finskspråkiga delen av Syd-Österbotten med man och dotter. Tjafsar om ditt och datt, bl.a. barn, hemmet, träning och sockerberoende. Spännande!

Follow on Bloglovin


Du kan mejla mig på ostermyran ät gmail.com.

Bloggar jag läser: