Crossfit - pust!

22.05.2013 kl. 23:13

Ja, fua frågade mig i sin kommentar om hur crossfiten var.

Svar: Siisti! Dock dödande, surprise surprise. Och detta var ju då inte ens ett helt pass, totalt tränade vi i typ 15 minuter.

Det var helt basic rörelser: knäböj med kettlebell, magmuskler (den här rörelsen), militärpress (pystypunnerrus), lådhopp, pull-ups (leuanveto) med rep/ringar/stång och sen spiderman crawl (här på youtube). Dessa gjorde vi i tur och ordning i 40 sekunder. Man fick ca 20 sekunder flåstid emellan stationerna och sen var det bara att köra på igen.

Första rundan gick väl okej, men redan det andra passet vid pull-upsen kändes ganska kakisegt! Och de sista lådhoppen var nog inte vackra...

Det här passet var tänkt som ett aerobiskt pass, tyngderna var från den lättare ändan och pulsen var hög hela tiden. Fr.o.m. nästa vecka kommer min punttis att börja köra 2 pass i veckan, ett pulshöjande och så ett som fokuserar mer på maxstyrka.

Summa summarum, jag gillade passet jättemycket! Jag trivs bäst med träning som drar musten ur mig helt och hållet, ni vet, spykänsla, svordomar och så. Då presterar jag bäst, tycker jag. Så jag ska nog definitivt försöka få in crossfiten i veckoplanen i sommar. :)

Kommentarer (0)
Spamfilter
Skriv siffran 2 med bokstäver:
35-årig helsingforsare som bor i finskspråkiga delen av Syd-Österbotten med man och dotter. Tjafsar om ditt och datt, bl.a. barn, hemmet, träning och sockerberoende. Spännande!

Follow on Bloglovin


Du kan mejla mig på ostermyran ät gmail.com.

Bloggar jag läser: